6.4.08

PENYAKIT HATI DI TITIAN DAKWAH


ALSYAHID SYEIKH AHMAD YASSIN ..MALUNYA KITA DENGAN TENAGA DAN ANGGOTA KITA TIDAK MAMPU SETANDING ALSYAHID.ALFATIHAH BUAT ALSYAHID


Sudah lama saya tidak menulis dalam bentuk begini.Luahan berbentuk sajak atau pendapat secara ringkas banyak diutamakan dalam penulisan saya sebelum ini.Banyak pertimbangan dalam perjalanan kehidupan yang kita kena dahulukan sebelum kita fikir diri kita seorang.

Bermula dalam kehidupan di kampus dulu saya berusaha mendidik hati ini menjadi seorang yang sabar.Di titian perjalananku,banyak hatiku telah tewas dan menang.

Hati ini merupakan raja bagi segala amalan kita.Hati ini bagai tali kekang untuk nafu lawwamah dan juga ammarah.

Dalam titian perjalanan seorang ahli dalam politik kampus dan parti Islam saya berazam untuk tidak dihinggapi penyakit-penyakit hati yang cukup bahaya.Penyakit ini amat bahaya dan saya rasa kita semua perlu berdoa agar penyakit itu tidak mengena kita.Penyakit itu saya dapati namanya:


1-pendengki.

2-su' alzhon(sangka buruk)

3-hubb aljah(penyakit hendakkan jawatan)ia datang apabila kita rasa diri kita layak sangat sedangkan itu hanya mainan syaitan

4-riya'dan takkabur(sangka kita hebat dari yang lain)


Saya pendekkan kalam dengan lafaz yang mulia:assalamualaikum.semoga jumpa lagi.

No comments: